Garantietermijn
Mocht jouw product defect raken, dan kun je natuurlijk ook op ons rekenen. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij als Xworks geven naast de wettelijke garantie ook een extra levenslange garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. We moeten daar natuurlijk wel voorwaarden stellen aan de "levenslange garantie" maar ga ervan uit dat alles wat te maken heeft met het kapotgaan van onderdelen of stiknaden van de tas wij deze zullen maken en/of vervangen. Verkleuren van accessoires en/of leder vallen helaas niet onder de levenslange garantie, dit heeft te maken met weersinvloeden en eventuele invloeden van gassen uit spuitbussen en de lucht. Om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen kun je je retour aanmelden via onze klantenservice (via het contactformulier of via info@xworks.nl), hiermee kun je het product kosteloos naar ons opsturen. Wij streven er naar jouw product binnen 10 werkdagen aan je te retourneren.


Waarom levenslange garantie?
Door de vervaardiging van onze artikelen in eigen fabriek kunnen we deze service bieden. Xworks staat voor kwaliteit! Natuurlijk begrijpt iedereen dat invloeden van buitenaf geen garantie bieden, maar mocht er onverhoopt iets met een stiknaad, een rits of een accessoire aan de tas gebeuren dan geven wij daar deze levenslange garantie op. Klachten die ontstaan zijn door toedoen van buitenaf zullen we ook altijd in behandeling nemen en gezamenlijk oplossen. Wij streven tenslotte naar een 100% tevreden klant!


Defect bij ontvangst
Indien jouw product direct bij ontvangst niet aan de kwaliteitseisen voldoet, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Wij zullen je ten alle tijden een passende oplossing bieden. Je kunt dit ook doen met het retourformulier die je bij je bestelling vindt.


Wat moet je doen bij garantie en defecten?
Wil je gebruik maken van jouw garantie? Dan wij vragen wij je een mail te sturen naar info@xworks.nl met de klacht van het artikel. Je ontvangt van jouw klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. Tijdens kantooruren van maandag tot en met vrijdag zijn wij tevens telefonisch bereikbaar van 8.30 - 16.00. Mochten wij de klacht niet in behandeling (kunnen) nemen en je ervaart een geschil, dan kun je deze indienen bij de Geschillencommisie Thuiswinkel. Dat is het geval als de ingediende klacht niet door Xworks opgelost kan worden. Wij verwijzen je naar de website van de geschillencommissie,  www.sgc.nl. Je kunt je klacht ook aan de geschillencommissie voorleggen via het Europees ODR Platform.